donderdag 11 juni 2015

Richting langste licht...

We gaan alweer rap richting de langste dag, terwijl het nu pas lekker warm begint te worden, met af en toe uitschieters naar boven en beneden....
Ik kan het allemaal niet bijhouden, niet wat er in de natuur gebeurt, en in het wolleven! De laatste Open Atelier dag was weer super, mensen van heel ver weg, prachtig wat er onderling ontstaat, hoeveel vragen er zijn.... Dit was even de laatste, in de herfst ga ik weer kijken of het concept hetzelfde blijft, of dat het een andere vorm krijgt.

Na de grote drukte die het Landleven artikel met zich mee bracht, is er nu weer even tijd voor spinnen, afgelopen zaterdag de Eerste Dierense Woldag, met 24 vrouwen samen vachten bewonderen, gezellig spinnen en kennis uitwisselen, heerlijk! Wol wassen, verven en van allerlei prachtigs spinnen, ook dingen die al lang lagen te wachten... konijn, kat en hond staan op het programma. De spinnenwielen familie krijgt af en toe uitbreiding, en dan dunt ze weer uit. Ik miste mijn heerlijke Ashford Traditional, en kon er weer een kopen, fijn! En ook de nieuwe Dyakcraft tol en Navajo spindel bezorgen me heerlijke wolmomenten. Vandaag krijg ik breipennen dikte 45 mm, een leuke uitdaging! Steeds ontstaat er weer iets nieuws, hoe heerlijk dat het nooit verveelt, en steeds inspireert om met wol bezig te zijn!

Gauw weer lekker naar buiten, de mooi gekleurde Blauwe Texelaar schreeuwt om aandacht....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten