maandag 22 februari 2016

Batts alpaca/merino, spinsels vlas en hennep

Gekaarde batts van baby alpaca in naturellen, met een vleugje gekleurde merino.

Het weegt bijna niets en is ongelooflijk warm en zacht.

En zo'n vleugje babyblauw erdoor geeft het net iets extra's!

Merino en alpaca lontwol....

...op de wolkam aangebracht in laagjes....

....kammen....

...mooi mengsel....

....dat er gesponnen zó uitziet!

Geïnspireerd door een Belgische kunstenaar ben ik plantaardige vezels aan het spinnen, hier vlasvezel, waarvan linnen geweven wordt.

Hier een experiment met hennep vezel, wit, sterk en glanzend.

Op pen 5 gebreide, enkeldraads hennep, verbazend sterk, ik schat in dat het met de tijd steeds soepeler wordt.

detail

Vlas en hennep

de vlasvezel

Gehaakt vlas om uit te proberen, niet soepel genoeg!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Claudia
    Mag ik je een vraag stellen? Ik spin zelf ook en nu kan ik teddy widder konijnen krijgen. Kan ik met die wol goed spinnen?
    groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margriet, sorry voor mijn late reactie, op oudere berichten zie ik niet altijd de reacties binnenkomen! Teddy Widder wol is fantastisch om mee te spinnen! Een droom! Ik ben altijd dolblij met hun wol. Ik raad het wel aan voor gevorderde spinners, en met een goed afstelbaar spinnewiel, bij een Louet is het lastiger...Het zijn alleen zeer intensieve dieren om te houden, hebben heel veel aandacht nodig en moeten dagelijks uitgebreid worden geborsteld! Dus hou dat voor ogen ;-) Ik ben heel benieuwd of je het gaat doen, en of het spinnen lukt. Ik heb evt tips voor je tzt, benader me op claudiaschothuis@planet.nl als je interesse hebt. Of als je gevorderden spinles wilt!
      Veel plezier en liefs, Claudia

      Verwijderen