maandag 29 oktober 2018

Alpaca, Corriedale/merino en merino met zijde

Schitterende kwaliteit alpacavacht van Alpaca TopDutch, van een volwassen dier maar superzacht en schoon.

Gesponnen, tweedraads getwijnd, gewassen en gedroogd....

Heerlijk zacht en warm.... benieuwd wat het gaat worden!

Spoeltje vol getwijnde corriedale/merino mix, lijkt op de foto net een Louet spoel...

Maar het is potdikke een kilo wol, klaar om te verven, ik heb zin in een dikke draad olijfgroen, en als dat experiment slaagt (hoe krijg ik al die wol in de pan), proberen 'wild' te verven, met lukraak kleur!

Rolags van de kaardmolen, NL merino plukjes in turquoise en blauw, gemengd met eri zijde, penduncle zijde en mung zijde (geloof ik, is het neusje van de zalm van de zijdes, zucht, ik wil alles uitproberen, maar dat scala aan keuze, waarom houd ik me niet gewoon aan de tussah!?)

Gesponnen op de Ashford Traditional wordt het een lekker dun maar fluffy draadje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten