woensdag 9 januari 2019

Van 2018 naar 2019 dankbaar

En dan zijn we 2019 binnengestroomd... Ik wil ook hier nog mijn dank uitspreken voor 2018, voor alle inspiratie die weer mocht ontstaan, de prachtige materialen die ik mocht zien, voelen en ruiken, de heerlijke ontmoetingen met mooie mensen.... Moeder Aarde, waardoor ik me gesteund en gedragen voelde, de frisse lucht die ik mocht inademen, de seizoenen die het jaar aaneen regen. De zon, die zo aanwezig was, de lange avonden buiten. Dank ook voor de angst die ik voelde toen er een storm over onze leefplek raasde, waardoor alles veranderde, de weerstand die ontstond in deze chaos, de oerkracht van de wind die decennia oude bomen deed kapseizen, het verdriet over het afscheid moeten nemen van de oude beuken, die samen zo'n heilige en veilige plek vormden om onder te zitten. Het afscheid ook van het nest van de uil, die al 15 jaar in één van deze bomen haar jongen ter wereld bracht, het is stil zonder haar roep. Zelden heb ik zo'n paniek gevoeld, zo'n volledig controle verlies, als toen onze prachtige schaduwbrengende den langzaam naar ons huis toe bewoog, om ons dak te klieven. De dennengeur in en om het huis, toen de boom eindelijk kon worden weggezaagd. Afscheid van vele oude vrienden, bracht ook een nieuw begin. Er kwam heel veel licht! Letterlijk was er ineens de hele dag zon, en net in het jaar dat de zomer zo uitbundig was! Blijkbaar was het tijd voor meer licht, en dat manifesteerde zich op deze manier. 
Lorelei was een hoogtepunt, de rust en de natuur, de eenheid van de vrouwen, hun schoonheid, liefde, klank en kleur, de diepe verbindingen... En de koppeling voor mij met mijn grote liefde: de wol en de WoolLoves vind ik een enorm geschenk. 
Prachtige creaties ontstonden weer in mijn handen, de mooiste materialen, verbazingwekkende combinaties van textuur en kleur, steeds weer iets nieuws, het is een wonder! En het blijft evolueren, soms subtiel, soms als een lawine...
Helaas ging Midwinterwol voor mij niet door, gelukkig kon ik de mensen die ik daar wilde bezoeken online benaderen, en zo inkopen doen, weer de fijnste alpaca vachten en de mooiste lange Wensleydale krullen!
Social media zijn nog steeds niet mijn favoriete bezigheid, maar ik speel ermee. Facebook is een leuke manier om te melden dat ik weer iets nieuws heb gemaakt, en sinds kort heb ik Instagram, volgens mijn dochters een 'must'. Ik maak steeds keuzes, ook door feedback die ik ontvang. Fotografie is niet mijn sterkste punt, ik hou van mooie plaatjes, maar het creëren ervan kost me teveel tijd, het is ook een vak apart. De vormgeving beperk ik tot de vezeltjes, en de foto's zijn een impressie van wat ik maak. De energie van mijn creaties is toch niet op beeld te vangen, die moet je voelen, en dat kan, op afspraak, of tijdens Lorelei en dit jaar misschien ook op het Happinez Festival in mei in Amsterdam. Als dat definitief is, meld ik het nog. 
Dus voor 2019 staan er weer genoeg mooie projecten op stapel! Ik ontmoet jullie graag, mede wol en WoolLove liefhebsters, en voor dit jaar wens ik jullie Licht en Liefde, Vreugde en Vrede! 
En voor wie een verstild, heerlijk inspirerend wol filmpje wil bekijken: https://www.facebook.com/cnliziqi/videos/684830175251681/UzpfSTY5MDA1ODIwMTE4ODQ5MDpWSzo2ODQ4MzAxNzUyNTE2ODE/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten