donderdag 10 oktober 2013

LSD

Nee, ik bedoel met de titel niet het geestverruimende middel, maar de Landelijke Spingroep Dag, die afgelopen zaterdag plaatsvond. Het wolhalla voor liefhebbers, geweldige ervaring om met zo veel spinsters (meer dan 200) samen te komen, uit te wisselen en samen te zijn in gedeelde passie. Wat natuurlijk een prettige bijkomstigheid was, was de markt! Daar werden allerlei kunstwerken in kleur en vorm aangeboden, ongekleurde en gekleurde wol, van allerlei dieren, van zijde tot alpaca.Watertanden! Ik ging 's avonds vol rijkdom naar huis. En het weekend stond verder natuurlijk in het teken van verwerken van de nieuwigheden, zo had ik nog nooit een silk hanky verwerkt. Dat is een soort zakdoekje van zijde, dat tot lont moet worden gevormd, om te kunnen verspinnen. De kleurigste strengetjes liepen over mijn spinnewiel, en als het lijf niet had geschreeuwd om een andere houding, had ik vast al mijn spoelen vol gesponnen. Omdat ik er niet zoveel heb, is het echt management wat je volspint, zodat je kunt twijnen, om weer op tijd een spoel leeg te hebben voor het volgende project. Foto's volgen z.s.m., ik heb momenteel een computerprobleem, hij is zo oud dat hij bijna crasht. Dus ik mag blij zijn dat ik nu kan schrijven, en er zit niet veel anders op dan een nieuwe computer. Alsof 11 jaar zo oud is!Zodra ik mijn foto's veilig heb gesteld op externe harde schijf, volgt hier weer een nieuwe plaatjes reeks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten