donderdag 12 december 2013

December

December is blijkbaar een rustige maand, als je mijn Blog ziet! De laatste tijd is het wel heel rustig in Blogland. Schijn bedriegt, in het dagelijks leven is het heel druk! Ik bewaak met verve mijn Wol-Momenten, gelukkig kan ik bijna elke avond helemaal Los gaan achter naalden en wiel! Inmiddels is ook ons thuis gezellig in de kerstsfeer uitgedost. Seamore viel wat uit de toon, dus die heb ik maar even meegenomen in de sfeer. Heerlijk is het met dat zonnetje en die heldere hemel, het voelt heel stil buiten.

Het herstel van Luna duurt iets langer. Omdat haar teentje niet is verwijderd, is de overgebleven huid erg krap gehecht, losgegaan, en dat stukje geneest veel langzamer. Dus ze moet nog vaak haar kap op, lastig als je dan ook nog loops wordt...Nog iets meer dan 2 weken te gaan, dan moet alles weer een beetje bij het oude zijn, gelukkig was de tumor goedaardig, ik snap nooit zo goed hoe dat dan werkt, 't is toch een tumor... maar ik ben er wel blij mee!

In huis branden de kaarsen, voor de sfeer, en ook voor geliefden die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Vanochtend tijdens de atelier uurtjes weer verder gebreid aan iets wat op mouwen lijkt, ik wil 'Woven Wealth' van mouwen voorzien, als poncho komt ze toch niet helemaal tot haar recht. Dun breisel, dus dat duurt lang! Ik vlieg door mijn voorraad uitgekamde alpaca plukje heen, alleen chocolade bruin/zwart heb ik nog een flinke doos, die moet dit weekend op de spoel zitten! Getwijnd met wit, honing en camel kleur door elkaar.

Vannacht een bouillon getrokken van biologische runderschenkel (sorry vegetariërs!), vind ik in de winter zo voedzaam! Vanavond gaan daar dan allerlei groentes in, een mooie salade met wat zeer spicy in de schil gebakken aardappeltjes erbij.... heerlijk! Ook weer hoog tijd voor glühwein!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten