woensdag 9 juli 2014

Wolprojecten juli foto's

Ebony Extacy (ja, ik weet het, het moet, extasy zijn, maar hier dus niet) op de 20 mm pennen aan het geboren worden

Hier een getwijnde draad van lichtbruine alpaca, roze merino schaap en zijde, allerlei tinten rood/roze merino

een close-up van de 'niddy-noddy', oftewel de strengenwinder

De opgerolde streng roze. Het oogt hier wat paars, dat ligt aan mijn inferieure fotografie


Ebony Extacy gedrapeerd

...en uitgestrekt

Het is een soort tweedkleur, een lichtbruine en donkerbruine alpaca draad getwijnd, weer zeer transparant, licht, superzacht, en natuurlijk toch heel warm en omhullend.

Van één van mijn geliefde collega's kreeg ik de uitgekamde haartjes van kat Bo, ik ga nog horen welk kattenras het is. Overwegend lichtgrijs, met wat wit en een vleugje lichtbruin

Helaas kan ik maar ongeveer de helft gebruiken, het donshaar, wat je hier op de kaardeborstels uit elkaar getrokken ziet, de vezeltjes mooi één kant op. Kattenharen en konijnenharen vervilten enorm snel, zeker als ze in plastic zakken bewaard worden, dus dat kan alleen in stof of papier bewaard worden

Hier het resultaat van 'Peachy Blossom', zijde in geel/oranje/roze getwijnd met grasgroene merino


Deze WoolLove is ook heeeeel licht en zacht op de huid

Zo begon de roze streng wol hierboven, allerlei rommelwolletjes in multikleur door het roze gemengd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten