vrijdag 22 augustus 2014

Kriebel

De meeste mensen zullen de associatie wol en kriebelen hebben. Had ik ook altijd. En toen ik op een 'vroeger en nu' dag van museum Hagedoorns plaatse in Epe ging kijken, werd dat bevestigd. Schapenwol spinnen is heerlijk, ook de vette, vuile wol. En truien die je breit van dikke draden flink getwiste schapenwol, zijn heel duurzaam. Maar als je een gevoelige huid hebt, zoals ik, dan stoot dat idee behoorlijk af. Mijn passie voor wolspinnen leverde uiteindelijk op wat ik dacht dat moest bestaan: wol die niet kriebelt. De zachtste merino, konijn, alpaca, allemaal voelt het heerlijk op de huid. Alpaca en konijn winnen die wedstrijd. Ik kan me voorstellen dat wanneer je WoolLoves ziet op de Hippy Market Ibiza, je niet direct warm loopt voor het materiaal, omdat het moeilijk voorstelbaar is, dat wol zó zacht en heerlijk kan zijn. Daarvoor moet je zelf voélen. Het blijft mijn missie om vrouwen te laten ervaren hoe heerlijk het is om zelf je omslagdoeken te maken, of iets kleiners, maar wel zelf, de rust en meditatieve ervaring van het spinnen, zo heérlijk.

Op de 'Vroeger en Nu' dag, kwamen er weer veel jonge meiden, die gebiologeerd naar het spinnen keken. En heel fanatiek aan het oefenen sloegen. En dat als tegenhanger van alle beeldschermen, kan toch alleen maar goed zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten