donderdag 15 januari 2015

Projecten januari

Hier heb ik plukjes schoon Swifterschaap op de kam gestapeld, en trek ik door een 'diz' een lont van wol...

hier het resultaat, de witte is de lont, bovenste is gekaard vlies, opgerold.

Ook deze lont is met de kam gemaakt.

Op het Noorse spinnenwiel wordt het blauw/groen mengsel een mooie, in kleur variërende draad...

....en van de korte overblijfselen haak ik ongesponnen een draad, die daarna weer wordt gevlochten tot een kittige bies voor later gebruik.

Twee dik gesponnen draden witte schapenwol, waar ik bij het twijnen wat plukjes blauw/paars heb tussen gedaan, geeft een tweed effect, weer een nieuwe mogelijkheid, die me erg bevalt....

.... proeflapje.

Strengen van de laatste spinsels, zodat de bezoekers lekker hun handen en ogen de kost kunnen geven....


Merinoschaap met wat zijde in regenboogkleuren geverfd, en op de tol gesponnen...

En hier de al opgerolde bollen van een regenboog variant in Swifterschaap, van alles probeer ik uit!

boven en onder detail van de bollen


Baby alpaca vacht in honingtinten....

zachte alpaca in hazelnootbruin, deze stapel is wat korter, maar wel heel zacht...

ook hier een wat kortere stapel vacht van een iets oudere alpaca...

....gesponnen....

....dit is een grijsbruine alpaca gesponnen....

Strengen gemengde alpaca, superzacht en weer prachtig van kleur!

In eerdere berichten zag je de strengen van dit yak/zijde/alpaca mengsel, wat ik begon te breien op dunnere pennen toen de draad nog geen alpaca bevatte.....

....toen de bruine alpaca erbij kwam, ging ik over op naald 12, luchtiger effect.

Try out van 'art-yarn', waarbij je je probeert los te maken van alles wat je hebt geleerd en geoefend, om zeer dik en onregelmatig te spinnen, terwijl het er toch mooi glad uit moet blijven zien....

...bolletje, allemaal schapenwol, Swifter en Europese Merino....

Proeflap gebreid op pen 20...., volgende keer foto met hand erbij, zo zie je niet hoe grof hij is...

....de breinaalden zijn 2 cm dik....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten