maandag 9 februari 2015

Interview Landleven

We zijn februari alweer ingevlogen. Afgelopen WOolLove WOensdag was weer reuze gezellig, twee enthousiaste dames starten spinles! Soms ben je het echt niet van plan, kijk je naar mijn spinhandelingen, ziet er leuk en simpel uit. Die cadans, de eenvoud van de bewegingen, de rust...inspirerend! Dus zelf maar een poging wagen. Dan blijkt het er gemakkelijker uit te zien dan het is, en toch biologeert het je dusdanig dat je meer wilt. Zo kan het gaan.

En het artikel dat WoolLove in Landleven krijgt, heeft weer een nieuwe fase doorlopen, na de foto's afgelopen zomer, was er vorige week een redactrice om woorden te vinden ter begeleiding. Waar begin je, als je zoveel wilt delen?
Uiteindelijk is ze zelf achter het spinnenwiel beland, om live kennis te maken met het fenomeen, en heel verdienstelijk! Ergens tussen april en juni wordt het artikel geplaatst. Voor degenen die het missen, zal ik t.z.t. ook wel wat proberen hier te plaatsen.

Afgelopen zondag was ik op een bijeenkomst vol enthousiaste spinsters, we delen allemaal deze passie, en verder zijn we zo vol verschillende verhalen en ervaringen. Terwijl onze handen de heerlijke draden naar onze wielen begeleiden, stromen de woorden en verbinden we ons. We delen kennis en ideeën, evenementen en mogelijkheden. Eén van de dames werkt in Amerika, met The Work of Byron Katie, erg leuk om dat tegen te komen. Tijdens mijn opleiding als Innerlijk Kind Therapeut hebben we intensief met deze methode gewerkt, en nog steeds onderzoek ik mijn denken en angsten regelmatig op deze manier. Geen ontsnapping mogelijk...

De nachten waren afgelopen week heel onrustig, ons teefje is loops, en dat mondt uit in nachtelijk herenbezoek....en de bijbehorende huil- en blafsessies. Nog een weekje, dan is dat weer voorbij. Ze is wel heerlijk knuffelig nu!

Qua projecten ben ik druk aan het oefenen met onregelmatig spinnen, soort 'art-yarn', met dunne en dikke draad. Dan twijnen met iets duns en sterks, mohair! Het is nu een brede sjaal geworden, gewoon in tricotsteek op pen 15, en wat het daarna weer gaat worden....spannend!
Ook kreeg ik weer een zak uitgekamd Teddy Widder konijnenhaar van konijn Melle, dat doe ik tussendoor. En ik stroop marktplaats af voor een spinnenwiel, want als iemand bij me wil leren spinnen, moet er een wiel mee naar huis voor huiswerk, en dat moet je dan evt. ook kunnen aanschaffen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten