maandag 30 november 2015

Wensleydale inspiratie en projecten

Jaaaaaah, mijn vacht is binnen!!! Heerlijke spierwit gewassen (wel door mij dan) eerste schering superzachte, superlange, superleuke inspirerende engelenkrulletjes van Wool & Vintage. Omdat Minke prachtige foto's maakt, heb ik er een paar van haar geplaatst, in de hoop dat dat mag, het is zo leuk om het dier te kunnen zien. Dit zijn dieren die shows lopen, dus een superieure vacht kwaliteit!

Kijk toch wat een schatjes, nooit vliegen in hun ogen!


Deze foto is ook van Minke van Wool & Vintage, van deze donkere vacht heb ik een kilo gekregen

En deze ook, hier zie je goed hoe lang de vezels zijn, rond de 30 cm!!

Klein plukje engelenhaar, met verkleurde puntjes

Vezelonderzoek: van losse plukjes een kraag gemaakt


En tja, dan het kleurbadje opgezocht: mijn favorieten, turquoise/groen/gelen, op de witte vacht

Hier de donkere vacht, daarop pakt de kleur anders, ook schitterend!

Zeekleuren...

Plukjes getrokken...

Kijk nou toch wat een gewéldige kleuren en vormen!!!

Kleurboeketje

Experiment krullen meetwijnen...

Dat wordt een spannende streng, kan niet wáchten op het breiresultaat!

De dunne mohairdraad gebreid met franje van krulletjes

Hieronder Lincoln Longwool schapen, waarvan de vachten ook verkocht worden door Wool & Vintage, en geverfd door WoolLove ziet het er dan uit als hierboven, weer heel anders dan de Wensleydale!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten