woensdag 19 juni 2013

Zomer

Tot nu toe zorgde de zomer regelmatig voor omslagdoek-momenten, maar die zijn nu even voorbij, het is lekker warm! Ik heb inmiddels de grijzig/witte/camel alpaca/konijn omslagdoek klaar, Sandy Beach gedoopt. Ook de tweede omslagdoek is af, in naturelzijdekleur met roze en witte accenten, alpaca/zijde/seacell en merino lontwol het wordt iets met Primrose, misschien Morning Primrose. De twee spoelen vol witte, superdun gesponnen alpaca zijn getwijnd en liggen nu te weken in het water, om gewassen en geverfd te worden. Ook ben ik een omslagdoek aan het maken van Noro vezels, een Japans kant en klaar garen, hoe je zo'n kleurverloop krijgt moet ik nog leren.
Hoe warm het ook is, mijn naalden tikken ijverig voort, het begint lekker met weinig steken, maar gaandeweg heb ik er zo'n 250 op een pen staan, dan duurt het wel lang!

Af en toe afkoelen in het ijskoude opblaasbad, er zit alweer een lekker bruin kleurtje op mijn lijf.
Ik 'spin' ook in de vijver, daar groeien massa's draadalg, die je rond een stok kunt winden. Nu zie je pas dat er tientallen piepkleine goudwindes door het heldere water flitsen, zo sereen. De eerste windes zijn inmiddels zo'n 6 jaar oud, het 13-tal gereduceerd tot 5, reiger, ijsvogel, en flink gegroeid. Nog één Zonnebaars en een kleine winde, en dit jaar veel groene kikkers. Ze produceren enorme decibellen, zo hoor je 's nachts kikkers en bosuil elkaar opjutten tot meer geluid. De natuur is heel overvloedig, zowel flora als fauna, en ik geniet volop, als de wolwerkjes het toelaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten