donderdag 11 juli 2013

Abundance

We gaan richting zomervakantie, je merkt het aan de uitbundige natuur, Sint Jan en de langste dag zijn al weer verleden. Mensen zijn moe, toe aan rust en warmte, de natuur nodigt uit om haar met volle aandacht te bewonderen.
De wolwerkjes spelen zich grotendeels buiten af nu. Er wordt even meer gebreid dan gesponnen, omdat ik het 'Drentse Heidesjaal' patroon zo heerlijk vind. Daartoe benut ik mijn al eerder geproduceerde wol voorraad. Net afgerond is 'Cherry Chocolate', binnenkort weer een Seamore sessie met nieuwe oogst.

Ook steekt het verlangen naar armbandjes maken met reepjes leer de kop weer op, zomerklusje. Net een buideltasje van leer genaaid, ook wat leren vormen geknipt en geverfd met acrylverf, die moeten erop komen, en dan wat franjes en toeters en bellen. Het resultaat zal ook nog verschijnen.

Ik werk niet vaak met blauwe kleuren, turquoise is prima, maar blauw resoneert niet zo. De onlangs op het blending board ontstane blauw/witte mix, is nu tot een omslagdoek getransformeerd, Silky Sapphire, ik overweeg nog leren franjes, maar misschien blijft ze wel puur, ze is vrij lang op de rug. Iets minder zacht dan de pure alpaca/zijde versies, want hierin zitten nog veel meer materialen, ook wat schapenwol.

In de vijver heb ik piepkleine 1 cm goudwindes ontdekt, en een paar van 5 cm, ongelooflijk dat die zich zo lang verborgen hebben kunnen houden bij mijn diepwatertuurpartijen. En qua fauna: één van onze nieuwe kippetjes is haar poten aan het stukpikken, duidelijk kalkpoten, te lang aan de aandacht ontsnapt. Nu krijgt ze 's avonds zachte massages met kokosolie aan het voetwerk, kijken of het opknapt zonder grof geschut, gif en zo. Meestal verloopt de gezondheid van de veestapel voorspoedig, altijd naar als er iets aan mankeert.

Ik ga eens kijken of ik een aubergine/paarse omslagdoek kan starten vanavond, nu het werk en de dans hun zomerstop bereiken, is er meer tijd voor projecten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten