woensdag 9 april 2014

April vol lente

April heeft ons weer omgeven, dit jaar een stuk meer lente dan het vorige rond deze tijd! De perenbloesems stralen je tegemoet, de pruim heeft haar bloemblaadjes alweer laten vallen. Het gras is frisgroen, en waar de krent al volop in blad staat, zijn de meeste beuken nog in knop. Afgelopen nacht was weer lekker fris, maar de zonnestralen verwarmen overdag de aarde dusdanig, dat zij volop geurt, en mij verlokt veel buiten te zijn! Ik ben begonnen aan allerlei haakprojecten, met gekochte garens (anders vind ik het zonde, want als je haakt, verdwijnt er veel van de draad uit het zicht), lekker frivole bloemen, de haaknaald maakt lus na lus, en ineens lijkt het weer ergens anders op. Het is veel stijver dan mijn breisels, dus of er ooit een gehaakte WoolLove komt??? Zacht en soepel vind ik toch wel een vereiste op het zachte vrouwenlijf.

In WoolLove land gebeuren er wonderlijke dingen. Er ontstond in Apeldoorn een concept, waar ik bij betrokken raakte, en wat uitmondde in het heel recent
on-line gelanceerde Hippy Market Ibiza. http://www.hippymarketibiza.com/
Op dit moment zijn de kinderziektes er nog niet helemaal uit, maar ik heb nu drie WoolLoves in de winkel staan, weliswaar creaties die alleen zelfgebreid, maar niet zelfgesponnen zijn, bewuste keuze, want: prettiger geprijsd. Zodra de webmaster mijn drempels heeft bedwongen, komen er nog 17 WoolLoves. De overige, handgemaakte artikelen die erop staan zijn ook erg leuk!

Dan overweeg ik deel te nemen aan de Open Atelierdagen Noordoost Veluwe, in oktober. Dat zou dan gebeuren met en via Jeannette, de dame van de Alpacaboerderij, zij wil graag haar passie voor dit geweldige dier delen, en ik mijn passie voor het verwerken van de superzachte vacht. Vanmiddag besluit ik of ik ga meedoen, en dan worden er morgen professionele foto's gemaakt.

Naast alle bijwerkzaamheden die deze projecten en de social media met zich meebrengen, maak ik zoveel mogelijk tijd voor mijn geliefde WoolLoves, die, na voltooiing ook moeten gelabeld, gerubriceerd, geprijsd, gefotografeerd, ik lijk wel professioneel!

Ik ga weer lekker wat houtgeuren opsnuiven buiten, er ligt een berg net gekloofde blokken die de hele tuin aromatiseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten