zondag 26 april 2015

Strengen april

Zoet roze geheel, Swifterschaap, merino, alpaca mengsel, zeker 150 gram

idem

Streng met veelvoud aan kleuren en materialen. De ene draad is gesponnen van een art batt van WoolWench, aka Suzy Brown, een guru op het gebied van Art Yarns

Eerste probeersel core spinning: core draad van rode alpaca, daaromheen Swifterschaap, alpaca, zijde, mohair. Spannend resultaat, ik vind het heel mooi, maar de overtwist blijft erin. Eens kijken binnenkort of het is op te lossen met de strijkbout...

Tweede experiment core spinning, kerndraad paarse alpaca, daaromheen schitterende felgroene zijde

Derde experiment, met wat meer Swifterwol en goudgekleurde zijde

Naast een volgesponnen spoel Swifterschaap




Genoeg om te gaan twijnen: merino en zijde

Groentinten merino

Wit swifterschaap met wat merino accenten

Wat ik overhoud in de kaardborstels, wordt bewaard. Ik trek er lonten van, die ik ongesponnen haak. En dat geeft een wild resultaat op pen 20, onderaan een art yarn breisel.
Op dit moment is er meer spin- dan breiactiviteit, al die prachtige geverfde wolletjes, ze móeten gewoon worden gesponnen!!

2 opmerkingen:

  1. Dag Claudia,met heel veel plezier heb ik je stuk in de landleven gelezen,schitterend.Ik spin zelf ook en heb les gehad bij Margot Wittendorp,misschien ken je ze wel. Het is zeer herkenbaar dat je zegt dat je door de wol gegrepen ben,hoe verslavend is het. Ik volg je blog nu met veel plezier en bedankt voor alle inspiratie. Hartelijke groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margriet, dank je wel voor je warme reactie! Altijd fijn, om erkend te worden door iemand met dezelfde passie! Bij Margot bestel ik de Colortex verf, ga haar vast nog eens ontmoeten! Veel plezier met alles wat je maakt en leest! Hartelijke groeten, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen