zaterdag 11 april 2015

Trots

Trots ben ik!!! Want als je op de voorpagina komt van een groot Nederlands magazine als Landleven, dan maak je toch iets moois! Je kunt zelf al een kijkje nemen op onderstaande link:

http://issuu.com/landleven/docs/landleven_4_2015

En dan nog het idee om Landleven tot leven te brengen door middel van filmpjes. Erg leuk is dat met kook-bak video's, veelal van culinair redactrice Klaske Bakker. Maar ook handwerkdingen komen meer tot leven in bewegend beeld. Er valt nog veel te ontdekken op het gebied van hoe je van een afgeschoren vacht een omslagdoek maakt. Heel oer is dat, en ik hoop dat een kort filmpje een mooie impressie geeft van dat gebeuren. Ben heeeeel benieuwd naar het eindresultaat! Hoop dat mensen nieuwsgierig worden, en geïnteresseerd raken in wol spinnen, het zachte en frisse ervan, en het lekkere kleurrijke gekke!

Als je mensen spinnen leert, kom je ook steeds nieuwe dingen tegen, voor jezelf ook zó leerzaam.
Het zijn mooie contacten! Ik ben altijd weer verbaasd hoe veel er te weten valt, het houdt niet op!
Ons ontworstelen aan de patronen die we altijd volgden, afwijken van de veilige route door iets geks uit te proberen, een knalkleur, of een wilde draad, het is heerlijk! Die passie voelen, wow!

En nu ben ik een kaardmolen aan het uitproberen, vandaag beslis ik of ik hem houd, of retourneer. Altijd een hele hoop geld, ook al is deze voor een nieuwe relatief erg voordelig. Mooi is 'ie, en groot. De heren die hem maken zijn superaardig en denken mee, kleinschalig bedrijfje en daar houd ik van.

Intussen zwelt de lente aan, gisteren was het fantastisch, die temperatuur en zon nodigen uit om rustig buiten te gaan zitten en het allemaal in te drinken. De geluiden, de geuren en de frisse kleuren..... Natuurlijk terwijl de handjes naarstig aan het produceren zijn! Wat een prachtige strengen wol zijn er de laatste tijd verschenen, en ik heb zooooveel zin om wol te verven, al kilo's gewassen, die moeten nodig een ander tintje!

2 opmerkingen:

  1. Wauw Claudia, wat een mooie kleuren op je blog... en logisch dat je trots bent op Landleven! Geweldig! Ik heb na jaren het spinnen weer opgepakt en geniet er van.
    Heb je trouwens een patroon van die omslagdoeken in dat gaatjesbreisel? Of een verwijzing naar de steek die daar gebruikt is? Dank, groet en veel succes. Ik ga de Landleven zeker kopen... Groet van Ellis Steutel uit Zeewolde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ellis, wat een lieve reactie, dank je wel! Heerlijk dat het spinnen je weer gegrepen heeft, met haar eindeloze mogelijkheden. Ik werk niet met patronen, ik laat mijn handen altijd gewoon het werk doen, en na het één ontstaat het ander. Ik laat me wel inspireren door patronen of door Pinterest. Als je even laat weten over welke omslagdoek je het hebt (ik heb er nogal wat), of de datum van de foto's doorgeeft, dan kan ik je meer vertellen, zou het zo niet weten! Heel veel spinplezier en geniet van de komende Landleven (net als ik ;-)) Hartelijke groeten, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen