maandag 26 oktober 2015

Merino en haak-try-outs oktober foto's

Onderafgebeelde merino hier gesponnen in een soort van regenboog


Elk plukje wordt uitgekamd, en dan blijft dit over op de kaardborstel...

Weer meters verder....

...en hier de gehaakte restjes erbij....


Dit is Berner Sennenhond, nu gewassen

....detail.

Hier de door Corinne gespaarde haren van een kruising Leonberger/Turkse herder...

ellenlange alpaca, zó uit de vacht...

....hier zitten de hond en de alpaca gezellig samen op de spoel

De merino toverbal, steeds een wonderlijk mooi laagje kleur

Hier de merino als proef getwijnd met chocoladebruine alpaca. In zachtheid doen ze niet voor elkaar onder. Ik vind toch dat de warme, oosterse kleuren van de merino zo niet goed tot hun recht komen!

Best mooi, en superzacht, maar 't is weer uitgehaald om iets anders te worden.

Alpaca in donkere kleuren, gehaakt op pen 20

Dit gehaakte lapje ziet er heel anders uit met de spoel merino erbij, ineens een andere waarneming van de afmeting! Het lapje is van ruige alpaca, eigenlijk afvalmateriaal als er al zoiets bestaat, ook pen 20. Lekker schootlapje....

Hier een omslagdoek waaraan ik ben begonnen in allerlei materialen, overwegend alpaca. Maar het loopt niet. Dus voortgezet met haakpen 15, stokjes, eens kijken of ik daar blij van word!

AAAAhhh, ik móest even langs de Beekbergse Wolhal, maar het is onmogelijk om daar met lege handen weer weg te gaan. En natuurlijk val ik alleen voor de mooiste en duurste garens, dit is kidmohair met zijde, ragfijn....

Proeflapje haken, om te kijken waar ik blij van word...

...proeflapje breien, de kleuren zijn práchtig, 't is alleen zo saai van structuur, er moet nog iets wilds mee, maar wat?

Hier mijn laatste restje Teddy Widder konijn van Nadia. De laatste haartjes uit de doos geschraapt....zooooo zacht.
Nu witte alpaca spinnen om het te twijnen. Sandy Beach, die al zo lang bij mij was, is bij iemand anders gaan wonen, die helemaal verliefd op haar was geworden. Geweldig om te zien! Dus nu mag ik weer iets breien van konijn, want dat heb ik niet meer in de collectie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten