dinsdag 6 oktober 2015

projecten oktober 1


Zo is het strengetje van de LSD 2014 uiteindelijk geworden, getwijnd met een mix van saffraangele en dieprode mohair

Proeflapje breien op pen 5...


....oplopend in pendikte, zodat ik kan zien hoe de draad het mooist tot zijn recht komt...

Uitgehaald en gebreid tot een soort vestje op pen 20!

Hier binnenfoto's voor het model, de kleuren zie je dan boven weer beter!



Gewassen plukjes Blij Bezuiden merinowol, nu al een flinke doos vol, nog een halve vacht te gaan...

....gesponnen wordt het wel heel prachtig, en omdat ieder plukje vóór het spinnen wordt uitgekamd, blijven alleen de lange vezels over, mooi en zacht genoeg voor de WoolLoves.

Op de Landelijke Spindag 2015, afgelopen zaterdag, heb ik weer prachtige materialen gekocht, en ook een mini-spintolletje

Gewéldig, want hij past in m'n handtas, en als hij volgesponnen is, trek ik het pennetje en de latjes eruit, en heb direct een bruikbaar bolletje wol, wat eventueel getwijnd kan worden, ook op het tolletje


Hier het lege tolletje en het gesponnen bolletje

Kon de verleiding niet weerstaan, heb een Bliss spinnewiel van Woolmakers gekocht. Het is een bouwpakket, net Ikea, dus de eerste keer moet het goed gebeuren, en duurt het (bij mij) toch een uur voor ik hem goed heb.

Ik vind het een blits, ruimtelijk spinnewiel, mooi met totaal 6 spoelen voor mega voorraad, en een heel groot trapblad waar je ook met 2 voeten tegelijk op kunt werken.

Fris, modern wieltje, spint heerlijk!


Mooie tinten kidmohair met alpaca en zijde


Hier gesponnen, het bruin wat je ziet is walnoot geverfde mohair

Geen opmerkingen:

Een reactie posten