zaterdag 29 augustus 2015

Herfstgevoel en dans

De kersenboom verspreidt haar blaadjes al over het gazon, zij is de eerste...De meeste bloemen verliezen het al van de zwellende zaaddozen, het is een mooi mengsel van seizoenen. De vroege ochtend maakt je adem buiten zichtbaar, en tooit elk grassprietje met een dauwdiamant. Toch is de temperatuur dit weekend zó aangenaam, dat de middag echt zomers aanvoelt. Allemaal heerlijk! Stiekem vanochtend alweer een dikke WoolLove aangetrokken bij het wandelen met de hond, hernieuwde kennismaking, nog even mooi!

Het lukt nog nét om zomerkleuren te spinnen en breien, maar het verlangen naar ingetogen en warme kleuren dient zich al duidelijk aan. Waar ik aan het begin van de zomer niet kan wáchten tot het voetsieraden maken weer kan beginnen, is dat nu weer helemaal klaar. Wol seizoenen....

Afgelopen week weer een dag wol geverfd, en nog druk aan het spinnen. Tijdens Beleef Landleven wil ik wel allerlei moois kunnen laten zien en voelen! Ik heb een laptop kunnen lenen, waarop een diashow kan worden afgespeeld, dus nu is er een usb-stick in de maak met daarop foto's van allerlei WoolLoves en projecten, zelf word ik er heeeel blij van! Niet van het achter de computer zitten, jee wat duurt dat allemaal lang, maar wel van die mooie plaatjes ;-)!
De ideeën krijgen steeds meer vorm, de datum komt steeds dichterbij, en er schiet me steeds van alles te binnen wat nog geregeld of gedaan moet worden.

Vrijdag mijn eerste Biodanza workshop van het seizoen weer gehad. Door een rugblessure en vakantie lang niet gedanst, en dat was te merken! Het lijf moet weer wennen, maar ook het hart, aan deze openheid en verbinding, deze onbeschrijflijk mooie methode om jezelf helemaal te leren omarmen, precies zoals je bent, verwarmd en ontroerd door golven van diep geluk. Het heeft een jaar geduurd voordat ik me eraan durfde over te geven. Geen therapie of opleiding heeft me gebracht wat deze methode me brengt, de bewegingen en schitterende muziek, die je helemaal uit je hoofd en in je gevoel brengen. Het valt niet uit te leggen, en ik gun het iedereen, maar niet iedereen durft het aan. Je medemens langdurig in de ogen kijken is in onze maatschappij niet gebruikelijk. Elkaar aanraken, respectvol, liefdevol, zacht, koesterend, zoals een moeder haar pasgeborene aanraakt, we kennen het niet... hooguit in onze relatie met onze partner of baby. Het is verwarrend, want we kennen deze aanraking misschien vanuit seksualiteit, en plaatsen dit in hetzelfde hokje, en als er liefdevolle gevoelens ontstaan voor een ander, kennen we die alleen vanuit verliefdheid. Maar in volledige verbinding en openheid met een ander in zuivere intentie, is de aanraking volmaakt, onvoorwaardelijk en genezend. Kijken naar mensen die Biodanza doen is funest. Filmpjes en reportages zien er niét uit!!! Want met de ogen is er een totaal andere waarneming dan wanneer het hele organisme de ervaring beleeft. De mind heeft allerlei gedachtes over de ander, dat is de taak van de mind, de vergissing is om die serieus te nemen, hij doet gewoon zijn werk. Wie je ten diepste bent, is in de dans in contact met die ander, wie hij/zij ook is, zonder verhaal. Jij bent en die ander is, er is beweging van lichamen en waarneming van heerlijke klanken, het is voedend, ontroerend en heilzaam.
De vitaliteit die door je stroomt bij de krachtige oefeningen, waar je niet over na hoeft te denken zoals in de sportschool of bij yoga, want het ontstaat vanzelf in het lichaam op die klanken. Als iedereen Biodanza zou doen, en dan vooral bij een leraar of lerares die de groep kan laten floreren zonder inbreng van eigen ego, zou de wereld er steeds mooier uit gaan zien! Ik geloof dat mijn enthousiasme wel duidelijk doorklinkt....

Het lijkt zo onwollig, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn wolletjes al deze liefde en energie in zich dragen, tenslotte is alles energie en met elkaar verbonden! Het stemt me weer dankbaar, tijd om weer een mooie paarse draad te gaan maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten