maandag 10 augustus 2015

Zomerritme

Heerlijk was het, die afgelopen vrije weken. Lekker een weekje in Frankrijk met m'n gezin, zwemmen, luieren, koken, spelletjes, lezen en..... bare-foot sandals maken! Daar hoef ik niet zoveel materiaal voor mee te nemen. De mogelijkheden zijn eindeloos, zelf vind ik het mooi om blote voeten te versieren met iets aparts. Sommige mensen nemen tattoos, maar dat is voor levenslang, ik weet niet of ik volgende week niet iets anders wil! Maar inmiddels heb ik een mooie voorraad van allemaal verschillende, kleurrijke voetsieraden. En het lijkt me leuk om die kado te geven bij aankoop van een WoolLove!
Terwijl lieve vrienden voor ons thuisplekje en de dieren zorgden, konden wij de Franse cultuur weer eens opsnuiven en heerlijk babbelen in die vertrouwde taal met de buurtjes. De eeuwenoude omgeving van Bergerac heeft ook iets lugubers, ben wel blij dat ik nu leef!
En toen weer naar huis, hoera, hoera, want ik ben thuis het gelukkigst! Met alle wolletjes en de natuur om me heen, en m'n eigen koffie (ja, heel ritueel) en kruiden en geliefden! De zomerstorm kwam achter ons aan, en onze topverzorgd achtergelaten tuin veranderde in een slagveld. Na 13 uur rijden acuut de bruine lijven in de regenkleding gehesen om dakpannen terug te leggen, teiltjes te plaatsen waar het water via de schoorsteen langs het behang druppelde.... slik! Ineens weer volop in de actie. De volgende dag puingeruimd buiten, en de buurman om zaaghulp gevraagd waar onze apparatuur het liet afweten. Al met al viel het mee.
En daarna volgden nog zonnige dagen, die voorbij kabbelden in zomerritme, onderbroken door vertrekkende en terugkerende kinderen.
De bloementuin straalt, we hebben hordes prachtige vlinders op de nieuwe vlinderstruiken, het gras is frisgroen, de kippen tokken tevreden rond het terras en verkneukelen zich bij uitvliegende mierennesten. De kwikstaart voedt geduldig haar laatste broedsel (laat!!!), de meeste vogels hebben dat alweer achter de rug. De maïs staat torenhoog, en de vroege ochtendlucht draagt al geursporen van de herfst, tot die tijd geniet ik met volle teugen van de hoge temperaturen, en er zijn altijd wel momenten voor het werken aan of het dragen van wolletjes!

De voorbereidingen voor Beleef Landleven zijn begonnen, ik bedenk hoe en wat, en dan is het weer heel spannend om daar te zitten spinnen en mijn geliefde WoolLoves te laten zien!
Vandaag even de achterstallige mail en wasjes....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten