maandag 18 februari 2013

My first Blogg day

Wauw, zo lang over nagedacht en uitgesteld, en nu durf ik dan eindelijk, mét hulp, want ik besteed mijn tijd veel liever aan werken met wol dan aan iets uitzoeken op de computer! Dus hier is de lancering van mijn verhalen op het web, en ik schat in dat ze héééél veel met wol te maken zullen hebben! Mijn grootste passie is het spinnen van ruwe wol, liefst van bekende dieren, dus dieren die ik zelf kan zien uit mijn omgeving.
Op het moment heb ik een lekkere voorraad alpacawol liggen, schering 2012, die ik dagelijks in plukjes uit de vacht trek, kam, en spin. Kiezen uit kleurcombinaties en evt. toevoeging van glansjes zoals zijde, mohair of een alternatief vezeltje (tencel, seacell etc.). Ik word er zo blij van, rustig in mijn hoekje in m'n schommelstoel (hoog omagehalte, hopelijk blijft dat nog even uit), handjes in de wol. En na al die liefdevolle zorg is er dan de gesponnen draad, die meestal nog getwijnd wordt. En ja, prachtige strengen wol zijn het resultaat, ik zal er zeker wat foto's van plaatsen als ik heb uitgezocht hoe dat gaat. Later zal ik verhalen delen over het ontstaan van de passie, en het verloop ervan. En ik hoop heel veel mensen enthousiast te kunnen maken, er is niets heerlijkers dan iemand die je passie begrijpt!
Buiten geurt het al vaag naar lente, maar het is nog te koud voor een doorbraak. Dat weerhoudt de mezen er niet van een grondige nestkastinspectie te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten