woensdag 24 april 2013

Eindelijk lente!

De Goudreinet durft eindelijk wat bolletjes blad naar buiten te persen, zodat heel voorzichtig haar verborgen bolle bloemknopjes de buitenlucht kunnen voelen. Zucht...het is lente, héérlijk! Zachtjesaan verwijder ik steeds wat blad uit de tuin, én onkruid, het gras komt weer op, de madeliefjes baden hun gezichtjes in de zon, paradijselijk. De vijver ligt vol paddensnoeren en kikkerdril, gelukkig zit daar water in, want de tuin is verder kurkdroog. De Clematis krijgt alweer groene loten en de Wisteria begint ook op gang te komen. Vandaag is de eerste pruimenbloesem open gegaan, de peren en appels zullen haar snel volgen. De vogels maken overuren in de nestkastjes. De bonte vliegenvanger, goudvink, kwikstaart, merels, kool- en pimpelmezen, boomklevers, heggenmus, winterkoning en zelfs een gewone mus scheren heen en weer.
Spoedig kan ik weer berkensap oogsten, heel gezond, de sapstroom is goed op gang!
De broedse kip heeft uiteindelijk nog 3 eieren over, ze zit er al 23 dagen op, slecht teken. Benieuwd of we dit jaar een paar kuikens krijgen.

Van de weeromstuit ben ik dus de hele dag buiten als het kan, druk in de weer met het inzaaien van de kas, fatsoeneren, tuinmeubels naar buiten, water geven, en die tijd is niet beschikbaar voor wolletjes. Dus ik vermaak me nu even met 's avonds kleine kleurige lapjes breien, van mijn lieve zusje wil zo graag een paar 'Ibiza-tasjes".
gezond koud soepje erbij...

saaie bruine tas 'opgeleukt' met franje, kralen en  'Ibiza-tasjes' 


op de foto wordt 't nooit zo gezellig als in 't echt helaas...
Dus piepkleine tasjes, waar echt wat in kan, met glazen of leren knoopjes. Dus ik zit fijn aan de kleine projecten. En het gaat niet lang meer duren of de alpaca's worden geschoren, feest, feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten