woensdag 10 april 2013

Regendans

Heerlijk, het regent! Tijden geleden, en dan merk ik pas weer wat ik gemist heb, het contact met de geuren van de natuur. Hoe gemakkelijk verbind ik mij als niet alleen mijn ogen en oren, maar ook mijn neus contact kan maken, die zee van geur, al die tonen van hout, blad, vers, dor, modder, aarde, steen, den....

Vanmorgen heb ik, van mijn resten uitgekamde, achtergebleven Merino wol, een vilten kleed gemaakt. Ik heb niet zoveel met vilten, maar ook niet met weggooien. Al die wol die ik niet kan gebruiken, omdat als ik alles bewaar ik er alleen mottentehuizen van maak, wat doe je daarmee? Ik heb het bos er al mee gevoed, uiteindelijk vergaat het helemaal, en pluisjes en plukjes vinden hun weg naar nesten en holletjes. En soms heb ik nog een zak met resten liggen, die dan op mijn aanrecht ineens een gevilte lap wordt. Waarbij ik dan weer heel veel mogelijkheden bedenk wat ermee kan, hoe het nog verwerkt kan worden.

Van alle gewassen wol ben ik witte alpaca en merino aan het spinnen, om te kunnen twijnen met de kunstige wit/creme/blauw/turquoise draad en de groentinten. Uitnodiging tot rust, want het duurt natuurlijk allemaal lang...Nu de konijnenwolletjes gewassen zijn, kan ik eindelijk ook aan de beloofde handschoentjes beginnen,  zodat ik die kan versturen.

De site van Ravelry, een community waar wolliefhebbers elkaar ontmoeten, is een plek waar ik mij zo ver mogelijk van moet houden, weer een heerlijke tijdvreter, en dan kun je er nog dingen kopen ook, nee, eerst verkopen nu, het past er echt niet meer bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten