maandag 18 maart 2013

Guru

Vandaag een heerlijke ochtend doorgebracht bij mijn levende orakel en spinguru. Deze heerlijke vrouw weet zo ongelooflijk veel over wol en over allerlei spintechnieken, en ze vertelt er graag en kleurrijk over. Zij heeft mij alle fijne kneepjes van het vak geleerd in haar spinlessen, je kunt haar vinden op haar site 'De Spinkamer". Ik heb ooit een piepklein kofferspinnewieltje uit India van iemand gekregen, genaamd charka. In de tijd van Ghandi werden deze spinmachientjes gemaakt om de mensen te helpen met het spinnen van katoen. Hij was een beetje gammel en ik wist niet precies hoe hij werkte, maar met wat nieuwe aandrijfriempjes en onderzoek, ben ik weer helemaal up to date, en ga ermee oefenen. Ook ben ik de trotse eigenaresse geworden van een handspintol en bijbehorend schaaltje waarin hij draait. Nog even oefenen voor ik deze techniek beheers. Als Betty het voordoet ziet het er simpel uit....Spinnen met een hangende spintol gaat me al prima af. Nu heb ik een blending board geleend, waarop allerlei plukjes vezel worden ingekamd, alsof je een schilderij maakt, daarna rol je ze er m.b.v. 2 breinaalden op een dunne rol vanaf, om een veelkleurige draad te maken. Iedere techniek vraagt weer om oefening, en je moet niet elke methode willen beheersen, voor mij is het althans beter me te bekwamen in een selectie. Heb nu een prachtige draad in wit mohair, witte alpaca, camel alpaca en twee rose-tinten gemĂȘleerd. Eens kijken waar die later mee getwijnd gaat worden. Voorlopig ben ik nog stevig aan het stoeien met de Teddy Widder konijnenwol, zucht, echt een uitdaging. Vind mijn facebook-pagina van WoolLove ook helemaal super, ziet er zo professioneel uit met mooie Seamore! Hele lieve reacties krijg ik erop, ben ik blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten